Optimaliseren medewerker

  • Verlagen van het ziekteverzuim
  • Doorbreken van de vicieuze cirkel van ziekteverzuim
  • Het vinden en gebruiken van sterke kanten
  • Verminderen van het verloop van kennis

Het Optimaliseren van de medewerkers doen we met zowel persoonlijke intakes als teamanalyses.
We gebruiken daartoe een geaccrediteerd instrument van het Jungiaans Instituut, het C.A.D.T.: competence analysis development tool. Het onderscheidende hieraan is de combinatie van beeldkaarten met competenties in plaats van vragenlijsten.

Strategierealisatie

  • Het operationaliseren van de strategie
  • Het uniform leren sturen op data
  • Het creëren van helpend gedrag

Het daadwerkelijk realiseren van de missie en visie is weinig bedrijven gegeven.
Met een unieke aanpak, gestoeld op het gedachtegoed van Van der Leest, gecombineerd met die van Jacques Pijl gaan we via story telling het operationaliseren vormgeven.
Daarnaast introduceren we lean operational management, leren we het bouwen van rapportages en het sturen erop als continu verbetergedachtegoed en met klem niet als afrekentool (!).
De aanpak in drie delen maken we compleet met het uitrollen van de routekaart naar helpend gedrag met behulp van op Organizational Behaviormanagement (grondlegger Aubrey C. Daniels).

De Sybaris

Er zijn twee mogelijkheden om mee te varen op deze prachtige klipper:

  • Als je een originele en effectieve omgeving wilt om met elkaar te leren de strategie van de organisatie te operationaliseren kan het MT en de n-1 laag (max. 14 personen) een vier-daagse tocht maken (maandag tot en met donderdag) waarbij we ook aan boord blijven slapen.
  • Als je eerst wilt oriënteren of de vier-daagse iets voor jouw bedrijf is, kom dan met je team (minimaal 10 en maximaal 20 mensen) één dag meevaren vanaf Enkhuizen waarbij je een sneak preview kan ervaren en al je vragen kan stellen.

Verwacht tastbaar resultaat na de vier-daagse:
Het team heeft zwart op wit wat het operationaliseren van hun strategie in de weg staat en hebben gezamenlijk hun voorkeurstheorie opgeschreven wat ze morgen anders gaan doen vanuit een herkadering, vanuit de gezamenlijke sterke kanten, in de vorm van een lijst met acties. Deze acties zijn zo concreet dat ik ze mag komen filmen.

Neem vrijblijvend contact op voor informatie, beschikbare data en prijzen.

Contact

Optimalisatie bedrijfsresultaten

  • Het stroomlijnen van de bedrijfsprocessen als keten
  • Verhogen van de marge
  • Inbedden continu verbetercultuur

In deze fase komt hard-core procesmanagement aan de orde. Processen in kaart brengen, de verspillingen ontdekken en elimineren, gepaard met data-analyse. Wij noemen dat het bouwen van het lean-huis en de lekkages in het huis dichten.
Het verhogen van de marge is nooit een doel op zich maar een logisch gevolg van deugdelijk procesmanagement.