Het Optimaliseren van de medewerkers doen we met zowel persoonlijke intakes als teamanalyses.
We gebruiken daartoe een geaccrediteerd instrument van het Jungiaans Instituut, het C.A.D.T.: competence analysis development tool. Het onderscheidende hieraan is de combinatie van beeldkaarten met competenties in plaats van vragenlijsten.
Het daadwerkelijk realiseren van de missie en visie is weinig bedrijven gegeven.
Met een unieke aanpak, gestoeld op het gedachtegoed van Van der Leest, gecombineerd met die van Jacques Pijl gaan we via story telling het operationaliseren vormgeven.
Daarnaast introduceren we lean operational management, leren we het bouwen van rapportages en het sturen erop als continu verbetergedachtegoed en met klem niet als afrekentool (!).
De aanpak in drie delen maken we compleet met het uitrollen van de routekaart naar helpend gedrag met behulp van op Organizational Behaviormanagement (grondlegger Aubrey C. Daniels).
Er zijn twee mogelijkheden om mee te varen op deze prachtige klipper:
Verwacht tastbaar resultaat na de vier-daagse:
Het team heeft zwart op wit wat het operationaliseren van hun strategie in de weg staat en hebben gezamenlijk hun voorkeurstheorie opgeschreven wat ze morgen anders gaan doen vanuit een herkadering, vanuit de gezamenlijke sterke kanten, in de vorm van een lijst met acties. Deze acties zijn zo concreet dat ik ze mag komen filmen.
Neem vrijblijvend contact op voor informatie, beschikbare data en prijzen.
In deze fase komt hard-core procesmanagement aan de orde. Processen in kaart brengen, de verspillingen ontdekken en elimineren, gepaard met data-analyse.
Wij noemen dat het bouwen van het lean-huis en de lekkages in het huis dichten.
Het verhogen van de marge is nooit een doel op zich maar een logisch gevolg van deugdelijk procesmanagement.